//super awesome !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to super awesome. Have a nice day peeps :D


Bigfoots!


Shoutbox
!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


7 benda yang aku ingat bila tiba bulan Ramadhan

hye...
Assalamualaikum...

Sebelum kita teruskan dengan lebih panjang lebar,ingin sekali aku mengucapkan :

"SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA MALAHAN DI SELURUH DUNIA,SEMOGA RAMADHAN KALI INI MEMBERI KEBERKATAN YANG LEBIH BAGI KITA"


Berbalik kepada tajuk,bagi setiap orang setiap kalinya hadirnya Ramadhan mesti kita akan teringat la apa apakan.Yela memang la kita akan ingat yang kita kena puasa,sahur,berbuka,pergi sembahyang terawikh *yeke eja macam ni*and banyak-banyak kan beribadat tapi mestilah ada benda lain jugak yang akan diingat kan.Okay apa agaknya yang aku ingat setiap kali tibanya bulan Ramadhan...


      1. Bazaar ramadhan 
  • Ini memang harus diingat la kan,wajib tuh.Time ni lah kita nak beli-beli makanan untuk berbuka.Macam-macam makanan boleh dapat dekat sini.Selain itu kita boleh eratkan silaturrahim dengan penjual-penjual kat bazaar Ramadhan tuh *yeke???*.Tapi kita kena ingat,dekat sini la kita akan diuji samaada kita ni jenis pemboros or tak.Jadi bila pergi bazaar tuh,ingatl-ingatlah sikit bila berbelanja,janganla asyik duk ikut nafsu jer,semuanya nak dibeli*ingatan untuk diri sendiri juga*.
     
      2 .Kurma Yusof Taiyoob
  •  Memang tipu la kalau tak kenal Yusof Taiyoob ni.Asal puasa je iklan dia lah yang banyak kali kat tv,radio dan juga surat khabar.Rasanya sebab utama aku ingat iklan Yusof Taiyoob ni maybe sebab cara pengiklanan yang lain dari yang lain.Yela,bila ada sorang pompuan dalam  tu asyik berbisik Yusof Taiyoob je.Memangla dulu first dengar rasa macam annoy sangat,tapi bila dah lama-lama rasa benda tu cool.Tapi satu jela,aku tak pernah makan pun kurma ni.Sebab aku ni bukan penggemar kurma.So bab rasa kurma ni,aku tak boleh la nak komen.So,sape-sape yg pernah makan jom share sikit sedap ke tak?


          3. Minum milo waktu sahur.
    • Dalam family aku, ibu aku selalu masak air milo waktu sahur.Rasa milo waktu sahur  dengan waktu lain for aku macam ada beza sikit.Beza apa tu aku sorang je la yang tahu kan.Kalau korang nak rasa try la buat milo untuk sahur esok,pastu cerita la apa yang korang rasa.Tapi selalunya aku akan makesure lepas makan and habiskan milo tu,aku akan minum air masak.Yela nak bagi mulut ni neutral balik.Selain tu gosok gigi yer. 


            4.Rancangan masakan yang ada kat tv
      • Yang ni best,memang best.Time-time puasa ni lah banyak betul rancangan masakan kat tv tu ha.Asal bukak je tv mesti adalah rancangan masakan.Oklah aku ambil tu sebagai cabaran untuk diri sendiri *cehhh*.Tapi best jugak sebenarnya.Yela bukak tv ni tengah buat biskut raya,bukak tv nih tengah buat masakan untuk berbuka macam-macam la.Sekarang ni pulak macam da jadi trend bila artis-artis pun join sekali dalam rancangan masakan.Kat TV3 saja ada banyak rancangan masakan yang babitkan diorang.Memang bijak la,sebab aku pun rasa macam nak tengok jer semua rancangan masakan tu...


             5.waktu berbuka yang selalu tunjuk kat tv *waktu imsak tak nak ingat,ceit*
      • Petang-petang selalu tunggu kat depan tv.Bila diorang nak bagitau bukak puasa pukul berapa.Kiranya bila dah keluar benda nih maksudnya nak dekat-dekat berbuka la tuh.


             6. Bunga api,mercun dan meriam buluh.
      • Dulu waktu kecik-kecik sebelum mula Ramadhan dah kumpul duit siap-siap untuk beli mercun dan bunga api.Kalau meriam buluh tu tipu la aku yang buat kan,haruslah orang lain yang buat and aku tumpang tengok or just main sekali sekala je *aku sayang lagi nyawa aku nih*.Tapi tahun ni,aku tengok budak-budak kat kampung aku ni lagi dashat.Belum start puasa lagi diorang dah main dah mercun.Bunyi meriam pun dah dengar dah sejak seminggu nih.Advance betul diorang nih.Semangat betul nak puasa.


             7.Baju raya kaler apa tahun ni *sehari pun tak sampai lagi puasanya* 
      • Memang betul,aku dah terpikir dah benda ni.Even sekarang ni pun masih terpikir lagi apalah baju raya aku tahun ni.Eh! nak search GOOGLE la warna apa yang trend sekarang...